Smart Group NAS 50700

Model orijentisan za kućne korisnike kojeg karakterišu atraktivne performanse za vrlo konkurentnu cenu, kompaktne dimenzije uz pristojan dizajn i dobrim opcijama za povezivanje. Pre početka same recenzije modela potrebno je objasniti koja je namena NAS uređaja u kućnom okruženju i na koje načine može poboljšati skladištenje i korišćenje kućne multimedije.

Čemu služi NAS u kućnim uslovima?

Količina podataka koju skladištimo iz dana u dan raste (Full HD filmovi, muzika, slike). Mobilni telefoni se sve više koriste za snimanje videa i fotografisanje, digitalno preuzimanje multimedije s interneta je u stalnom porastu, a kamere i fotoaparati se sve više koriste za snimanje u punoj HD rezoluciji. Prostora za skladištenje treba sve više, no ono što je još važnije, potreban nam je jednostavan pristup tim podacima putem lokalne mreže ili interneta. Podatke možemo gomilati na hard diskove, one unutar ili van računara, na memorijske kartice, optičke medije, ali to otvara pitanje njihove centralizovanosti. Nije li bolje rešenje jedna lokacija na kojoj bi svi ti podaci mogli biti uskladišteni, te da im se može pristupiti s bilo kojeg uređaja povezanog na lokalnu mrežu ili interneta?

nas_personal_cloud

Upoznajmo NAS servere. Skraćenica od Network Attached Storage označava uređaje koji služe za skladištenje podataka, za pristup istima putem lokalne mreže na koju su povezani. NAS omogućuje da na jednoj lokaciji skladištite podatke i da ih zatim možete pogledati na bilo kojem računaru, „SMART“ televizoru ili media centru, bez prenošenja tvrdih diskova, USB memorija, optičkih media itd. Osim praktičnog pristupa, NAS rešenja postoje u konfiguracijama koje omogućuju zapisivanje podataka na više tvrdih diskova paralelno, što daje dodatnu sigurnost u slučaju kvara jednog od hard diskova. Iz tog razloga ne savetujemo nabavku NAS rešenja s prostorom za ugradnju jednog hard diska, već barem dva.

NAS uređaji su atraktivni i u pogledu potrošnje energije – zavisno od modela troše od 10 do 30W što je značajno manja vrednost u odnosu na PC koji bi mogao obavljati isti zadatak, ali uz nekoliko puta veću potrošnju energije. Za korisnike s manje iskustva NAS je rešenje koje će bez mnogo učenja terminologije i tehnologije omogućiti mnogo moderniji pristup podacima nego što je to slučaj bez istog u kućnoj infrastrukturi. Takođe, prednosti koje NAS poseduje su još i više primenjive u poslovnom okruženju, gde zavisno od broja korisnika svaki od proizvođača nudi odgovarajuća rešenja.

smartgroup_nas_front

Model koji koristim kući za svakodnevnu upotrebu je model Smart Group NAS 50700 koji je plaćen oko 20€. Nije baš neki reprezentativni model, ali obzirom da je prevashodno za skladištenje podataka u kućnim uslovima, a uz vrlo nisku cenu, završava posao. Evo ukratko specifikacija samog uređaja:

CPU OR 810DSE
DRAM DDR2 SDRAM 128 MB
Flash Memory 4MB
HDD Support 2 * 3.5″ SATA I/II (Up to 2Tb)
LAN Port 1 * Gigabit RJ-45 Ethernet Port
Button Power on/off switch, Reset Button, One touch Backup Button
Form Factor Desktop vertical type
Dimensions 130 mm * 90 mm * 182 mm
Power External Power adapter 48W, 100 tot 240V
Fan 1 * Cooling fan 12 V DC Option on/off mode
OS Embedded Linux
Client OS Windows XP/Vista/Win7/Linux/MAC OS
Language English
Network Settings Device name, Description Setting / NTP Support
Usermanagement Max 128 Users
Group Management Max 32 Groups
Folder Management Privilege settings to users and groups
Samba server Compatible with WIndows XP/Vista/Win7, Linux/MAC OS/X
FTP Server Anonymous login support
Connection control
COmpatible with Windows XP/Vista/Win7/Linux/MAC OS/X
Multi Media Servers Support UPnP Server function iTunes Server
BitTorrent Download DHT Support
DL/UP rate control
5 concurrent jobs downloading / 20 jobs in list
Backup Server Local backup (USB) remote backup (Windows XP, Vista, Win7, Linux)
HDD Format XFS/FAT32/EXT2/EXT3
File System XFS/FAT32/EXT2/EXT3
Raid Mode Raid 0 / 1 / Linear
System Mantenance System Log
Save and restore configuration
Firmware upgrade
Reset to factory default
Windows utility Discovery tool
Quick setup wizard

smartgroup_nas_beck

U njega sam postavio dva hard diska marke Samsung i WD od 500GB SATA 2 i konfigurisao ih u stripe mode. Nakon podešavanja sistema (vreme, lozinke za korisnika i IP adrese uređaja) pristupio sam prebacivanju podataka na NAS. Brzine prenosa podataka sa PC na NAS i obratno nisu baš najbolje obzirom da je po specifikaciji na NAS uređaju zastupljena 1Gb mreža. Brzine kopiranje sa NAS-a na PC je 30MB/s, a sa PC na NAS 15MB/s (veliki fajlovi). Iskreno očekivao sam veće brzine, mada i ovo nije loše za kućnu upotrebu.

Na kraju šta reći o samom uređaju. Ne spada u top kategoriju NAS uređaja (Synology, WD, QNAP i sl.) mada obzirom na vrlo popularnu cenu preporučio bih ga prevashodno za početnike koji imaju višak hard diskova koje mogu smestiti u njega, pa da im posluži kao dobra beckup varijanta ili poligon za učenje. Ne bih ga preporučio korisnicima koji bi ga korisitli za posao, u kancelarijskim uslovima, jer ipak takav uređaj mora da obezbedi mnogo veće brzine čitanja i pisanja. Sama izrada uređaja je zadovoljavajuća, ali nepostojanje podrške na internetu je veliki minus, pa ću iz tog razloga postaviti poslednji firmware za preuzimanje, aplikaciju za povezivanje iz Windows OS-a, i uputstva na engleskom.

Preuzimanje:
Firmware: all firmware
Software: nettool 1.0.1.2
Manual: Network guide, Manual (English)

39 thoughts on “Smart Group NAS 50700

  1. Pozdrav,
    znam da je tema stara ali imam jedno pitanje za vlasnike ovog uredjaja. Posto mi je win 10 na racunaru ona aplikacija nettool ne radi mapiranje ali sam ja ukljucio ftp server na njemu i pristupam preko FTP konekcije ali mi nigde ne trazi lozinku, bukvalno u sve fajlove mogu da udjem i da ih kopiram na racunar. Postavljena je sifra za user-a, cak sam i grupu napravio, folder kada sam pravio stavljao sam da ne dozvoljava guest pristup. Jel moguce da ne mogu folderi da se zakljucaju preko FTP konekcije?

    • Pozdrav, ja sam pre godinu dana uspeo da ga povežem na win 10 kao network drive, ali bila je neka caka da se isključi neka opcija na win 10, a koja tačno to na žalost ne mogu da sestim. Znam da sam se namučio 2-3 sata da to namestim koristeći google.

  2. Pozdrav,
    da li je neko uspeo da automatizuje wake up? Svaki put kada uređaj padne u sleep moram da ga probudim koristeci browser…

  3. Jeste da je stari uređaj, ali samo bih Vam skrenuo pažnju u VELIKOJ GREŠCI KOJU STE NAPRAVILI i možete dovesti korisnike do kompletnog gubljenja svojih podataka!

    U prvom delu teksta spominjete mogućnost paralelnog upisivanja podataka na 2 diska u isto vreme, ŠTO DAJE DODATNU SIGURNOST U SLUČAJU KVARA JEDNOG OD DISKOVA!
    To što.spomimjete, to je RAID 1! On u isto vreme upisuje podatke na oba hard diska, potpuno identične. U slučaju otkaza jednog, svi podaci se nalaze na drugom hard disku.
    Zbog toga Vi i savetujete nabavku uređaja sa mogućnošću ugradnje dva hard diska, ne sa jednim! To je sve OK i PODRŽAVAM!

    A onda posle kažete da podešavate uređaj da VAM RADI U STRIPE modu! To je RAID 0!
    MAJKO MOJA!!!!!
    STRIPE mod nema NIKAKVE (ALI BAŠ NIKAKVE) VEZE sa SIGURNOŠĆU! Tu su podaci snimljeni pola na jednom disku, pola na drugom. U slučaju otkazivanja SAMO JEDNOG diska, ostali ste bez SVIH VAŠIH PODATAKA!

    Danas sve stručnjak do STRUČNjAKA, a sve ih je više i VIŠE i blago nama sa svima njima…

    Eto, samo toliko… 🤔

    • Hvala Vam na ostavljenom komentaru i moram da Vam odgovorim da nigde u tekstu nisam pomenuo da sam stručnjak tako da Vam ta konstatacija nije na mestu. Što se tiče Raid 1 moda to je samo pomenuto da postoji kao opcija, a mislim da je subjektivna stvar ko će u koji mode da postavi hard diskove. U mom slučaju imao sam dva rasparena HDD i postavio ih u NAS. I dan danas radi u stripe modu bez problema. Hvala na čitanju.

      • To što Vam di dan danas radi, znači da imate neverovatnu sreću. Samo jednom sam povezao diskove u STRIPE mod. Posle 3 meseca je došlo do greške na jednom disku – radi se o firmi. Normalno, diskovi reklamirani, zamenjeni, ali svi podaci izgubljeni. To se nekada radilo, kada je bio mali kapacitet diskova -sada više ne. Još jednom ponavljam – imate VELIKU SREĆU!
        Pozdrav,
        Dragan Živković

      • Slažem se sa Vama i mislim da je za poslovnu upotrebu mnogo bolje upotrebiti mirror mode jer se smanjuje mogućnost gubljenja podataka. Svakako je to preporuka za sve korisnike, a ja sam stripe stavio iz razloga jer mi je u tom momentu mnogo više značilo da imam veći kapacitet diskova nego „strah“ od gubljenja podataka, pa je zato odabran ovaj mode. Mislim da ću u budućnosti prebaciti na mirror, ali je to u ovom momentu mukotrpan zahvat za mene, a kada se bude desio postaviću kao update u članku. Pozdrav i hvala na čitanju.

  4. mala pomoc kupio sam polovan urodjeaj uspeo sam da ga podesim bez hdd sad kad stavim hdd ne vidi ga uopste (hard nije formatiran ima podtake na njemu).
    Hvala

    • Stvarno ne mogu pomoći jer to nisam probao, pa ne znam. Mislim da ćeš morati da prebaciš podatke sa tog hard diska na neki drugi, pa onda instalirati hard disk u NAS i formatirati. Nakon toga prebaciti podatke na NAS. Mislim da je to jedina opcija. Ako uspeš na neki drugi način da središ ovo podeli ovde kako bi i drugi korisnici mogli da urade na taj način. Pozdrav !!!

      • resio sam morao sam da zakacim hard pa sve ispocetka (podatke sam prebacio) da odradim da formatiram hard.
        E sad sve sam odradio ali nisam uspeo da napravim da ga vidim na racunaru.
        I imam problem koliko treba da se podigne da bi se video ponovo jer sam ga ugasio,kada sam ga upalio ne vidi se,da li moram opet sve iz pocetka?

      • Verovatno ćeš morati da odradiš ponovo i naravno moraš da ga formatiraš iz NAS-a kako bi kreirao fajl sistem. Nakon toga bi trebalo da imaš pristup.

      • Formatirao sam ga iz nasa novi frimware ali desava se kao da ispada iz merze no mogu da pristupim?

      • Ne znam da li si probao da direkto povežeš NAS na kompjuter LAN kablom i da vidiš kako će tada da se ponaša. Probaj to i vidi da li tada imaš pristup i da li „ispada“ sa mreže. Možda je uređaj neispravan, kako si rekao kupio si ga kupio polovnog, pa može i to da bude slučaj.

      • Da o tome nisam razmisljao probacu tako da vidim sta se desava.
        Hvala Vam na svetu

  5. pozdrav da li moze neko da me uputi ili da mi postavi link do zadnjeg firmwera za ovaj nas
    unapred hvala

  6. Imam pitanje u vezi sa ovim NAS uređajem. Povezao sam sve uredno (lan kabl u ruter, napajanje, uštekao HDD). Kad ga upalim, nakon nekog vremena krene da treperi power lampica (plavo svetlo). Uređaj je vidljiv iz aplikacije NetTool, ali kad kliknem na Access via web, ne otvori mi njegovu web stranicu. Gledao sam u dokumentaciji što je nakačena ovde i video: Flashing, 2 times/second: System initialization not ready. Sad otprilike trepne lampica 2 puta u sekundi. Da li neko možda zna šta treba da uradim da bih pokrenuo uređaj za normalan rad?
    Probao sam back to default dugme i nije pomoglo.
    Nikako ne mogu da uklavirim šta mu znači system initialization not ready. A možda nije u opšte to problem, pa bih bio jako zahvalan ako bi se neko našao rad da mi pomogne.
    Pozdrav,
    Nenad

    • Prvo vrati NAS na fabričko podešavanje (imaš u uputstvu kako to da uradiš). Nakon toga poveži NAS direktno na računar UTP kablom. Nemoj da ga povezuješ na router sve dok dok ga ne podesiš. Podesi IP adresu mrežne kartice na računaru da bude 192.168.1.2 i nakon toga prati uputstva koja su data u uputstvu. Nadam se da će ovo pomoći, jer iskreno ovo sam radio pre nekoliko godina, pa se ne sećam tačno.

      • Hvala na predlozima, sutra posle posla cu probati to sto si napisao, pa javljam ishod.

      • Pozdrav, namestio sam ga da je direktno vezan na komp i podesio adresu, sad mogu da ga pingam i dobijem odgovor, ali i dalje ne vidim web stranicu, gledao sam upitstvo i kaze da se factory reset radi preko web strane.
        Da li mozda znas neki alternativni nacin? Ja nisam dobio nikakvo uputstvo za njega.
        Bas bi mi znacilo ako bi mogao da mi objasnis.
        Pozdrav, Nenad

      • Ako uspevas da pingujes idi iz nekog browser-a (chrome ili neki drugi) i ukucaj u address bar IP adresu na koju je podesen NAS (192.168.1.16). Nakon ovog upisi podatke za logovanje i to je to. Mislim da su user: admin, pass: admin i naravno nakon ovog promeni lozinku. Ostala podesavanja ces morati sam da izanaliziras. Pozdrav

      • Ladno mu je trebalo 5 minuta da otvori tu prvu stranicu. I to sam slucajno ostavio i odjednom se pojavila ta prva strana za firmware i format diska.
        Spustio sam firmware i formatirao disk, sad cu dalje polako sam.
        Hvala puno!

        Sve najbolje, Nenad

  7. Pozdrav Peko!
    Od skoro sam vlasnik Smart Group NAS 50700 uređaja koji sam kupio bez CD-a pa je tvoj firmware bio od presudnog značaja za inicijalno konfigurisanje. Da li si možda u međuvremenu došao do novije verzije firmware-a u odnosu na firmware.1.0.0.13?
    Hvala unapred!

    • Pozdrav, nisam upoznat sa tim da je izašao neki firmware posle ovog koji sam postavio. Ako uspem da pronađem neki noviji postaviću mada mislim da su male šanse za to.

      • Postoji noviji firmware i osetno je bolji. 1.0.1.33. Mogu ga poslati Petru pa neka ga zakaci.

      • Pozdrav „Anonimni“ 🙂
        Bilo bi sjajno ukoliko bi nekako mogao da ga okačiš negde i ostaviš ovde link ukoliko to nije u suprotnosti sa pravilima ovog bloga. Pretpostavljam da će to biti dragoceno i Petru i svima koji koristimo ovaj NAS. Hvlala unapred!

      • Neka Petar kaze kako i gde da mu ga posaljem. 13.7 MB je fajl.

      • Postavio sam u delu za preuzimanje link za sve firmware-ove. Hvala na inicijativi i hvala Bojanu za link koji mi je poslao.

  8. Pozdrav

    Da li se uređaju pristupa preko web interface-a ili se na računar mora instalirati dodatni software za pristup tj podešavanja NAS uređaja?

  9. Pozdrav,
    Da li mi možeš reći koje su mu karakteristike napajanja? Nemam orginalni adapter, pa mi trebaju informacije za zamenski.
    Hvala unapred.

Ostavi odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.