Restauracija Knobel drumaša

Kao zaljubljenik u biciklizam rešio sam da restauriram svoj drumski bicikl koji je u mom vlasništvu već nekoliko godina. Stanje bicikla je solidno za godine koje nosi, mada kako je bicikl dosta vožen, morao se malo „osvežiti“ i zameniti po koji deo adekvatnim.

E, a sada malo o biciklu koji je predmet restauracije. U pitanju je bicikl švajcarskog proizvodača Knobel sa kompletnom opremom Shimano 600EX – Arabesque sa početka 80-ih godina (moja procena 1982.god.). Koliko sam istraživao po internetu shvatio sam da se ovaj bicikl pravio u radionici Cilo-a jer postoji skoro identičan model ovog proizvodača (link). i da ga je firma Knobel samo rebrendirala i prodavala. Ipak, razlika u modelima lule, volana i šticne . Kod Cilo su Sakae, a kod Knobela 3ttt i Shimano. Nisam siguran koja su sedišta originalno bila na biciklama, pa se time nisam bavio.

Glavni razlog za restauraciju bicikla je površinska korozija (rđa) koja se pojavila na nekoliko mesta na biciklu i koja je morala biti uklonjena. Naravno morao sam sve delove kompletno da očistim i pregledam u kakvom su stanju i da li su za dalju upotrebu.

Proces restauracije je sadržao nekoliko faza.

  • Prvu fazu restauracije obuhvatala je kompletnu demontažu bicikla.
  • Drugu fazu pregled i čišćenje kompletne opreme.
  • Treću fazu uklanjanje stare boje, priprema rama za farbanje i farbanje.
  • Četvrtu fazu kompletiranje opreme, sklapanje bicikla i test vožnja.

Prva faza je bila vrlo brzo urađena i za samo rasklapanje je bilo potrebno par sati. Mali problem je bio sa uloškom pogona i šoljicama volana, ali je i to brzo rešeno. Ovo je definitivno bila najlakša od svih faza restauracije.

Kada je završeno sa demontažom započeta druga faza pregledanja opreme i čišćenje iste. Ovaj deo predstavlja prljav deo posla i malo više oduzima vremena, obzirom da to nije urađeno preko 10 godina, morao sam se malo pomučiti i sve dobro očistiti. Prilikom čišćenja primetio sam da je lanac u lošem stanju i da je dosta propao kao i ležajevi uloška srednjeg pogona. Ostatak opreme je u prilično dobrom stanju izuzev po koji udarac koji umanjuje estetski dojam, ali nikako funkcionalan. Kada je sve očišćeno sva oprema podmazana i otklonjena za kraj kada bude došlo na red sklapanje bicikla.

Treća faza je od svih faza odnela najviše vremena, a i dosta truda. Razlog ovome je uklanjanje boje sa rama i sanacija mesta zahvaćena rđom. Kako nisam hteo da nosim ram na peskiranje, nastupio je period skidanja boje, sanacija mesta sa korozijom i šmirglanje rama.

Za sve ovo je bilo potrebno desetak dana kako bi se ram doveo u stanje spremno za farbanje. Kada je i to završeno urađen je osnovni sloj, farbanje u tri ruke i nanošenje laka. Kako ovo nisam nikada radio u svom životu nije loše ispalo za prvi put. Po završetku ovih radnji sačekao sam nekoliko dana kako bi boja „sazrila“ i nakon toga pristupio sklapanju bicikla

Na biciklu je manje-više sve u originalnom stanju izuzev lule (isto 3ttt), lanca, sedišta, felni točkova i pakni kočnica, koji su zamenjeni adekvatnim. Montirani su novi bužiri, sajle menjača i kočnica, lageri uloška srednjeg pogona, mikrofiber traka volana Brooks i gume Schwalbe Lugano sa novim Schwalbe trakama i unutrašnjim gumama Impac.

Kompletan spisak opreme sa tehničkom dokumentacijom:

KNOBEL Altendorf Zweirad Sport
Shimano 600EX Arabesque Group set


Ram i vila:  Reynolds 531 Butted Tubes Forks & Stats 56cm
Krajevi prednje i zadnje vile: Shimano FE-SF20..
Zadnja nabla:  Shimano FH-6261 Silver UniGlide;
Prednja nabla:  Shimano FH-6261;
Felne: Rigida Chrina 36h;
Spoljašnje gume:  Schwalbe Lugano 700x23C;
Unutrašnje gume:  Impac 18/23-622 Presta;
Traka:  Schwalbe High Pressure Rim Tape 18-622;
Pogon:  Shimano FC-6200 52T/42T B-Type;
Uložak:  Shimano BB-6200 Bottom Bracket;
Pedale:  Sakae/Ringyo (SR) MTP-129 Low Fat (336gr);
Lanac:  Shimano CN-HG40;
Kaseta:  Shimano MF-6200, 6sp, Uniglide;
Zadnji menjač:  Shimano RD-6200 6 speed;
Prednji menjač:  Shimano FD-6200;
Ručice menjača:  Shimano SL-6200;
Sajle menjača:  Shimano Shifter Inner Cable 1.2mm (Y60098100);
Kočnice:  Shimano BR-6200;
Ručice kočnica:  Shimano BL-6200;
Bužiri i sajle kočnica:  Shimano Road Brake Cable Set 1.6mm, M-System 5mm black;
Volan:  3ttt Mod Competizione T.h.F 26/420mm;
Lula:  3ttt Record 84 22.2/25.4/100mm;
Traka:  Brooks Microfiber Bar Tape Black BT03;
Šolja volana:  Shimano HP-6200;
Šticna:  Shimano Dura-Ace 7200 26.8/200mm;
Sedište:  Vetta Lite Saddle (233gr);
Svetlo:  Infini Mini Luxo I-270R silver;
Bidon:  Elite L’Eroica Alu;
Stezač šticne:  Sugino.


To bi bilo to do sledeće restauracije. Za sva pitanja i sugestije stojim na raspolaganju.

Da, zaboravio sam da napomenem, bicikl je registrovan na Bajs Bazi i možete ga pogledati ovde.

1 thoughts on “Restauracija Knobel drumaša

  1. Povratni ping: A sad malo ONA – Merida Matts TFS Champion 2014 | PEKINE ČAROLIJE

Ostavi odgovor

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.